خرید خانه در منطقه شیشلی استانبول

خرید خانه در منطقه شیشلی استانبول

استانبول شهر مساجد عثمانی و بازمانده‌ باشکوه قسطنطنیه از لحاظ جغرافیایی به گونه ای می باشد که بخشی از آن در قاره آسیا و بخشی دیگر از آن در قاره اروپا واقع شده است و این دو بخش توسط پل معروف بسفر به یکدیگر متصل شده است و به همین دلیل ، شهر استانبول را در اصطلاح پلی میان دو قاره می‌ نامند. شهر استانبول پر جمعیت ترین شهر ترکیه و همچنین مرکز فرهنگی ، تاریخی و اقتصادی ترکیه نیز محسوب می ‌شود ، دین اکثریت مردمان ترکیه و استانبول اسلام و مذهب سنی می باشد و به همین دلیل ، استانبول می ‌تواند مقصد بسیار دلپذیر و مناسبی برای شما مسافران باشد ، شهری با تلفیقی از المان‌های مذهبی ، سنتی و توام با ظاهری به روز و شیک که چشم هر گردشگری را خیره می کند . استانبول معمولا در نوروز مملو از مسافر ایرانی می شود و گردشگران زیادی این شهر را برای سفر عید انتخاب می کنند.

شیشلی استانبول یکی از محله‌های معروف و اعیان نشین این شهر است. این محله که در بخش اروپایی استانبول قرار گرفته به دلیل وجود هتل‌های مجلل، بوتیک‌های فشن و مراکز خرید مدرن مشهور است. علاوه بر مراکز خرید مدرن، بازارهای محلی مانند بازار عتیقه مجیدیه در محله شیشلی قرار دارند. همچنین می‌توانید طعم غذاهای اروپایی را در رستوران‌های زنجیره‌ای و بین‌المللی این محله بچشید. حتی اگر آشنایی با تاریخ ترکیه از اهداف سفرتان است، باز هم شیشلی استانبول بهترین مکان برای شماست. زیرا در این محله استانبول بناهای تاریخی بسیاری از جمله موزه آتاتورک، کلیسای جامع سنت اسپریت، مسجد تشویکیه، قصر ایلامور و موزه نظامی وجود دارند. از سوی دیگر به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی میدان تکسیم به سایر قسمت‌های شهر نیز دسترسی آسانی دارید. می‌توانید از هتل مجلل خود تا مسجد شیشلی پیاده‌روی کنید یا با استفاده از مترو میدان تکسیم به هر قسمتی از شهر در کمترین زمان ممکن برسید.

تاریخچه منطقه شیشلی استانبول

بنابر شواهد تاریخی، در قرن 17، منطقه شیشلی پر از گورستان های مختلف بود و ساختمان های زیادی در آنجا وجود نداشت. در قرن 18 ام، تاکستان ها، مزارع جو و باغ های مختلفی در منطقه شیشلی احداث شد. در قرن 19 ام این منطقه با پیشرفت قابل توجه مواجه شد و کارخانه های مختلف آبجو سازی و مناطق صنعتی در آن ایجاد شد، همچنین افتتاح بیمارستان کودکان در سال 1898 یکی دیگر از دلایل گسترش این منطقه بود.

در این سال ها بود که مهاجرین غیر مسلمان زیادی به این منطقه وارد شدند و محله یهودی نشین ثروتمندی را تشکیل دادند. پیشرفت این منطقه زمانی سیر انفجاری به خود گرفت که برای اولین بار ترانس برق در سال 1913 وارد شیشلی شد. از این رو در دهه 1920 میلادی مجتمع های ساختمانی متعددی در منطقه شیشلی در استانبول شیشلی ساخته شدند. یکی از ساختمان های ابتدایی که در این منطقه ساخته شد، ساختمان آتاتورک است که امروزه به عنوان موزه استفاده می شود.

چرا خرید خانه در شیشلی مناسب است؟

·         موقعیت جغرافیایی خاص شیشلی که در خروجی پل بوسفور-که دو بخش اروپایی و آسیایی استانبول را به هم متصل می‌کند واقع شده است و در عین حال به میدان تقسیم در مرکز شهر نزدیک است.

·         مساحت این منطقه ۳۰ کیلومتر مربع است و علاوه بر آنکه یک منطقه مسکونی و گردشگری است، به عنوان یک مرکز تجاری نیز محسوب می‌شود، که میدان مشهور مسیدیکوی در مرکز آن قرار دارد.

·         یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شیشلی سیستم بزرگ حمل‌ونقل آن است که باعث تسهیل رفت‌وآمد می‌شود؛ این سیستم شامل اتوبوس‌ها، حمل ‌و نقل داخلی و همچنین یک خط مترو است که رفت‌ و آمد بین دو بخش اروپایی و آسیایی استانبول را تسهیل می‌کند. همچنین یک ایستگاه در خط متروی شیشلی تقسیم وجود دارد.

·         دسترسی به خدمات حیاتی از جمله بیمارستان‌ها، اعم از مراکز دولتی و خصوصی، مدارس و دانشگاه‌ها و همچنین کلوپ‌ها و هتل‌ها در عالی‌ترین سطوح برای پذیرایی از گردشگران.

·         دسترسی به کلیه خدمات تفریحی در منطقه شیشلی استانبول ، متشکل از تعداد زیادی مراکز خرید معروف از جمله جواهر مال، که مشهورترین مجتمع فروشگاهی ترکیه است و شامل رستوران، کافه، فست‌فود و سینما می‌باشد که مناسب تمام اعضای خانواده بوده و همچنین از سالن تئاتر و استادیوم فوتبال برخوردار است.

·         شیشلی مجموعه‌ای از جاذبه‌های باستانی و مذهبی دارد که گردشگران را از سراسر جهان جذبِ خود می‌کند. در این مناطق می‌توانید از مساجد، کلیساها و همچنین کنیسه‌های یهودیان بازدید کنید.

·         موزه‌ها و کاخ‌هایی که تاریخ ترکیه را نشان می‌دهند و مهم‌ترین بناهای تاریخی این کشور از جمله موزه آتاتورک، موزه نظامی، گورستان قدیمی و همچنین کاخ ایهلامور.

·         برای دوست‌داران هنر و طبیعت، شیشلی چند موزه مشهور برای نمایش آثار هنری هنرمندان مشهور ترکیه دارد؛ برای مثال، گالری هنری ماکا.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ناب هاوس مراجعه نمایید.

 

Comments